18.09.2013

ANALIZA REZULTATA UPITNIKA POPUNJENIH TOKOM KAMPANJE „DOSTA!!!“

Upitnik (anketa) je, pre svega, trebalo da posluži da naši sugrađani i gosti gradova u kojima se Kampanja odvijala, procene svoju ili situaciju (stanja i osećanja), koja se možda, za sada i ne odnose na njih, ali se odnose na ogromnu većinu stanovnika u Srbiji. Ovakva komunikacija sa građanima je izazvala veliko interesovanje i veliki broj građana je sa UGS NEZAVISNOST podelio svoje stavove tako što su popunjene upitnike ostavljali na punktovima na kojima se Kampanja odvijala. Samo u Beogradu, na punktovima: Terazije, Slavija i Ušće, prikupljeno je 1.129, a ukupno, sa Novim Sadom, 1495 upitnika.

U uzorku „sa ruke“ nalaze se žene i muškarci, sve starosne grupe, od dece do najstarijih, različiti profili obrazovanja i zanimanja, porekla i socijalno-ekonomskog statusa, zaposleni i nezaposleni, kao i pripadnici različitih skupina po nekim drugim odrednicama (naši građani koji žive i rade u inostranstvu, stranci koji borave u Srbiji, predstavnici sindikalnih organizacija i drugih organizacija civilnog društva iz zemlje i inostranstva.... i dr.) za koje smo saznali iz neposrednog razgovora naših aktivista sa svim tim ljudima koji su učestvovali u anketi.

Evo odgovora na pitanja, da li su: razočarani, nezadovoljni, nesrećni, poniženi, gladni, tužni, uplašeni, ikorištavani, prevareni, izigrani, nezaposleni, siromašni.

• Najviše je RAZOČARANIH - 77,7%, PREVARENIH - 73,2% i NEZADOVOLJNIH - 73,0%;
• Slede: ISKORIŠĆENI - 66,6%, PONIŽENI - 65,4%, i IZIGRANI - 63,1%;
• Njih 55,1%, su SIROMAŠNI, a ne mnogo manji procenat građana je NEZAPOSLENO - 52,1%, UPLAŠENO – 50,6%, TUŽNO - 49,0% i NESREĆNO – 44,1%;
• Čak 39.5% anketiranih građana je GLADNO !!!

Koliko je nepovoljan radno-pravni, ekonomski i socijalni položaj naših građana, govori i podatak da se skoro četvrtina (24.4%) naših sugrađana opredelila za sve opcije!!!

Prisutne su razlike u odgovorima građana Beograda i Novog Sada, „ravničarski predeli“ su malo ublažili „brdoviti“ Beograd, pa su Beograđani i njihovi gosti u većem procentu razočarani, poniženi, prevareni, izigrani i nezadovoljni, a plodna ravnica daje više gladnih, nezaposlenih i onih koji se opredeljuju za sve opcije.

UGS NEZAVISNOST, kao organizator Kampanje su dobro procenili kako se građani Srbije osećaju i šta misle, pa su u anketi naveli upravo pomenute kategorije odgovora, jer je retko ko dopisao još neku odrednicu, odnosno kategoriju faktičkog stanja. Kroz procene naših građana smo dobili vrlo realnu ocenu stanja u kome je polovina radno sposobnog stanovništva nezaposlena, a otprilike isto toliko, tužna, nešto manje njih je nesrećno, a nešto više od trećine, gladno. I dalje je najveći broj razočarenih, prevarenih i nesrećnih, samo 20% nije, a tek 30% njih se ne oseća poniženo, iskorišćeno i izigrano. To su kvote za koje treba da znaju oni koji odlučuju, a snaga sindikata je u polovini koja se svega toga ne boji bilo da su u pitanju žitelji Beograda ili Novog Sada.

Svi ovi odgovori su dokaz da je razlog i cilj kampanje - da najširoj javnosti ukaže na krajnje nepovoljan ekonomski i socijalni položaj građana Republike Srbije, na nemogućnost ostvarivanja prava na rad kao osnovnog prava garantovanog Ustavom, kao i na kršenje brojnih prava iz rada i po osnovu rada, bio dobro postavljen i opravdan.